Σύναξη των Παμμεγίστων Ταξιαρχών, Μιχαήλ και Γαβριήλ

Σύναξη των Παμμεγίστων Ταξιαρχών, Μιχαήλ και Γαβριήλ

Γράφει ο Πάνος Ν. Αβραμόπουλος

Κορυφαία μέρα σήμερα της ορθοδοξίας μας, 8 Νοεμβρίου, όπου τιμούμε τους παμμεγί-στους ταξιάρχες μας Μιχαήλ και Γαβριήλ, αλλά και όλους τους αγγέλους. Για αυτό και εορτάζουν οι : Μιχαήλ, Γαβριήλ, Άγγελος, Ταξιάρχης και Πανορμίτης.

Κατά την χριστιανική παράδοση οι άγγελοι είναι δημιουργίες του Θεού, που μέλημά τους έχουν, να δοξάζουν τον ύψιστο, να μεταφέρουν τις θείες βουλές του και να εκτελούν τις εντολές του. Την παρουσία των αγγέλων μαρτυρά τόσο η Αγία Γραφή (Παλαιά και Καινή Διαθήκη), όσο και η χριστιανική παράδοση. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, ότι άγγελοι ήσαν και δαίμονες, που απώλεσαν την θέση τους δίπλα στο Θεό, επειδή καταπάτησαν τις εντολές του.  Σε ότι αφορά τον χρόνο παρουσίας των αγγέλων, δεν υπάρχουν ακριβείς πληροφορίες στην Αγία Γραφή. Ωστόσο οι μεγάλοι πατέρες της εκκλησίας μας, Γρηγόριος Νανζιανζηνός, Ιωάννης Δαμασκηνός κ.α. υιοθετούν την άποψη, ότι οι άγγελοι, υπήρχαν προτού πλαστεί ο κόσμος.

Σχετικά με την φύση των αγγέλων, οι πατέρες της εκκλησίας μας δέχονται, ότι έχουν σώματα λεπτά, αιθέρια και άφθαρτα (Μέγας Αυγουστίνος, Γρηγόριος ο Θεολόγος, Ωριγέ-νης, Τερτυλιανός), με την παράλληλη όμως ασώματη φύση τους,  η οποία είναι αλώβητη και απρόσβλητη, από την  φθορά και τον θάνατο, την οποία υφίσταται το ανθρώπινο σώμα. 

Το πλήθος των αγγέλων είναι άπειρο. Στην Αγία Γραφή, αναφέρεται «μυριάδα αγγέλων» και «χιλιάδες χιλιάδων». Πάραυτα μόνον τέσσερις αναφέρονται ρητά με το όνομά τους, οι : Μιχαήλ, Γαβριήλ, Ραφαήλ και Ουριήλ. Κατά τον Άγιο Διονύσιο τον Αρεοαπαγίτη, οι άγγελοι διίσταται σε τρείς τάξεις και εννέα τάγματα, κατεταγμένα ιεραρχικά.

Σεραφείμ, Χερουβείμ, Θρόνοι
Κυριότητες, Εξουσίες, Δυνάμεις
Αρχές, Αρχάγγελοι, Άγγελοι.

Από τους πιο γνωστούς μας αρχαγγέλους και Ταξιάρχες, είναι οι Μιχαήλ και Γαβριήλ, Ο Μιχαήλ είναι ο φύλακας – άγγελος του ιουδαϊκού λαού, δηλαδή του χριστιανισμού. Όταν έλαβε χώρα η αποστασία του σατανά, ο Μιχαήλ αντιλήφθηκε την πτώση του και κάλεσε τις ουράνιες δυνάμεις, αφού αναφώνησε το «πρόσχωμεν», για να εξυμνήσουν με τους άλλους αγγέλους τον Θεό. Η λαϊκή μούσα θέλει τον αρχάγγελο Μιχαήλ, να είναι ψυχοπομπός, δηλαδή να είναι αυτός που παίρνει τις ψυχές, με τον θάνατο των ανθρώπων.

Ο δε αρχάγγελος Γαβριήλ, παρουσιάζεται στην Παλαιά Διαθήκη, να κοινοποιεί τον χρόνο έλευσης του Μεσία. Στην Καινή Διαθήκη τώρα, γίνεται αναφορά σε αυτό, μόνο στο Ευαγγέ-λιο του Λουκά, όπου προαναγγέλει στον Ζαχαρία την γέννηση του Ιωάννου του Ποροδρό-μου, αναγγέλλει στην Παναγία την γέννηση του Χριστού από την ίδια, ενώ δίνει εντολή στους ποιημένες τα βράδυ της γέννησης του Χριστού στην Βηθλεέμ, να επισκεφθούν και να προσκυνήσουν τον θεάνθρωπο, σωτήρα του κόσμου.

Η χάρις και η ευλογία τους να σκέπει όλον τον κόσμο !

*Ο συγγραφέας Πάνος Ν. Αβραμόπουλος, είναι Α΄ Αναπληρωματικός Δημοτικός Σύμβουλος Αθηναίων
www.panosavramopoulos.blogspot.gr

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »