Με την Μαριέττα στην Νέα Μάκρη, για μπάνιο και καφέ !

 Με την Μαριέττα στην Νέα Μάκρη, για μπάνιο και καφέ !

Καλοκαιρινές διακοπές και άδραξα την ευκαιρία, ανταποκρινόμενος σε ευγενική πρόσκληση της γλυκιάς μου θείας Μαριέττας Πεπελάση, για ένα μπάνιο και έναν δημιουργικό καφέ στην πανέμορφη και αισθαντική Νέα Μάκρη. Στα ωραία και δροσερά νερά της Μάκρης, με τα μεγαλοπρεπή και φιλόξενα καλοκαιρινά μαγαζιά της και την έξοχη αστική της αύρα, που σε ανατείνει ψυχικά και σε γοητεύει σαν Κίρκη.


Πάνω από όλα όμως με την ψυχή μου θα πώ, πως το μοναδικό για εμένα, ήταν η συζήτηση με την Μαριέττα, μετά το μπάνιο,  που σαν διακεκριμένη συγγραφέας και ψυχολόγος, εξευρίσκει πάντα τρόπους, να σαγηνεύει την ψυχή μου. Με την πολυεστιακή της όραση στα κοινωνικά μας δρώμενα και την οξυδερκή ματιά της, στα βάσανα και τις περιπέτειες του ελληνικού λαού, που είναι τελευταίως και πολλές. Αλλά και με τις στοχαστικές της αναλύσεις στον πολιτισμό. Πάντα όταν συζητούμε μου διανοίγει νέους ορίζοντες και γεμίζει την ψυχή και το μυαλό μου, με φρέσκιες ιδέες - προτάσεις για ηθική δράση. Θαρρείς πως με μιαν απίστευτη ηθική συμμετρία, υποκαθιστά τις ατίμητες πατρικές συμβουλές απέναντί μου, του λατρεμένου μου Διαμαντή. Καλύτερο manager  λοιπόν για τους στόχους και τα όνειρά μου, δεν θα μπορούσα να βρώ από την μαγική Μαριέττα !


Πέρα από τα τόσα ωραία και εμπνευσμένα όμως που συζητήσαμε, η κουβέντα αναπόδραστα περιεστράφη στον λατρεμένο μας Διαμαντή, που ο καθένας μας τον αγάπησε και τον λάτρεψε με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο. Η Μαριέττα σαν στερνή σύντροφος στην ζωή του και εγώ σαν θείο μου – πατέρα ουσιαστικά, για τις συμβουλές, την ηθική στήριξη και την ανεκλάλητη ηθική θαλπωρή που μου πρόσφερε με κάθε ευκαιρία. Στον αξεπέραστο Διαμαντή  μας, που σκέπασε με την θέρμη της ζεστής οικουμενικής του καρδιάς την ελληνική κοινωνία στον 20-ο αιώνα και αναγορεύτηκε, από την αδέκαστη ιστορική μοίρα, κορυφαίος ακαδημαϊκός δάσκαλος, οικονομολόγος, συγγραφέας και διανοούμενος. Μα επάνω από όλα, ένας ΩΡΑΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ, που διασταύρωσε τα ιδεοφόρα βήματά του, με όλες τις χάρες, τις ομορφιές και τους ενθουσιασμούς, της ελληνικής ζωής. Για τούτο και θα μένει για πάντα αθάνατος, στην σκέψη, το νου και την καρδιά μας !

Πάνος Ν. Αβραμόπουλος
ή Πεπελάσης
Συγγραφέας

www.panosavramopoulos.blogspot.gr
Αθήνα, 29-8-2021

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »